El grup ICL, matriu d’ICL Iberia, ha donat llum verda al pla d’inversions pel desenvolupament del Pla Phoenix a Catalunya amb una partida global de 350 milions d’euros que permetrà desenvolupar el projecte de construcció d’una nova terminal al port de Barcelona, la construcció d’una segona planta de sal vacuum i d’una nova planta de potassa granular, ambdues al centre productiu de Súria, així com la modernització de les instal·lacions actuals i de les infraestructures logístiques necessàries.
La inversió de la segona fase del Pla Phoenix, xifrada en 280 milions d’euros, ha estat aprovada en una reunió extraordinària del Consell d’Administració del grup ICL que ha tingut lloc aquesta mateixa setmana a Barcelona, i se suma als 170 milions d’euros que ja s’estan invertint en la primera fase del Pla Phoenix, amb la construcció de la rampa d’accés a la mina de Cabanasses, l’ampliació de les instal·lacions industrials a Súria i la construcció de la primera planta de sal vacuum. Ambdues inversions permetran assolir una producció de 1 milió de tones de potassa i 1,5 milions de tones de sal vacuum de màxima qualitat, que mercès a l’acord signat amb la multinacional Akzo Nobel, permetrà situar-les als principals mercats internacionals.
Amb l’aprovació de les inversions de la segona fase del Pla Phoenix, ICL referma el seu compromís amb el desenvolupament industrial de Catalunya, però reclama la creació d’un marc jurídic i administratiu estable pel desenvolupament de les seves inversions per tal de garantir que aquestes puguin executar-se en els terminis previstos.
Segons el President d’ICL Iberia, José Antonio Martínez Álamo, “aquesta segona inversió ens consolida com el projecte industrial capdavanter a Catalunya, amb una àmplia repercussió en tots els àmbits de l’economia i del territori, però hem de tenir la certesa que podrem desenvolupar el nostre projecte sota un marc jurídic i administratiu estable i consolidat, sense ensurts que aportin dificultats a aquesta claríssima aposta de país”.
El nou pla d’inversions implicarà la construcció de la nova terminal de càrrega al
Port de Barcelona, a la zona del Moll Álvarez de la Campa, amb una superfície de 7 hectàrees i 14 metres de calat que permetrà la càrrega de vaixells de fins a 60.000 tones.
La nova terminal portuària ha d’estar operativa el 2015, quan es preveu posar en funcionament tot el projecte industrial que inclou el pla Phoenix i que ha de suposar un revulsiu per al desenvolupament econòmic de la Catalunya Central, on ICL Iberia Súria&Sallent genera ja avui dia 1.200 llocs de treball directes.