Comunicat sobre l’acord per la Mineria del Bages entre la Generalitat de Catalunya i ICL

La junta directiva de Promineria ha mantingut la trobada amb l'alcalde Josep Maria Canudas a l'ajuntament de Súria.

La junta directiva de Promineria ha mantingut la trobada amb l’alcalde Josep Maria Canudas a l’ajuntament de Súria.

La junta directiva de la Plataforma de Suport a la Mineria i l’Activitat Industrial del Bages, Promineria, celebra l’acord assolit entre la Generalitat de Catalunya i ICL Iberia que s’ha rubricat aquest matí a Barcelona. El contingut de l’acord estableix per primera vegada uns compromisos, per una i altra banda que, al nostre parer, són una mostra de l’aposta que tant el Govern com l’empresa fan per situar el Bages i la Catalunya Central com a epicentre de l’activitat industrial del país, objectiu que ha defensat l’associació des del primer moment.

Des de Promineria reconeixem l’esforç que hi han esmerçat les dues parts i demanem que aquest tarannà es traslladi ara als agents socials del territori per tal d’avançar plegats en el compliment dels termes que recull l’acord, d’una banda, i en la resolució d’aquells aspectes que han generat tant malestar social. Per part nostra, ens posem a disposició de les parts implicades per treballar-hi conjuntament i aconseguir que la nova etapa que s’obre a partir d’avui sigui un èxit col·lectiu.

Reunió de Promineria amb l’alcalde de Súria

La noticia sobre l’acord ha coincidit amb la reunió que la junta directiva de Promineria ha mantingut aquest migdia amb l’alcalde de Súria, Josep Maria Canudas. La trobada forma part de la roda de contactes insitucionals que l’associació va reprendre aquesta tardor per fer seguiment de l’evolució del projecte miner a Súria.

Durant la trobada, s’ha fet seguiment de les mesures de gestió mediambiental que l’empresa minera ha implementat a l’entorn del dipòsit salí del centre de producción de Súria. Tots han coincidit a l’hora d’assegurar que ara és quan l’activitat es desenvolupa en les millors condicions de sostenibilitat econòmica i mediambiental de tota la història de la mineria al Bages.

Un moviment transversal amb un suport molt ampli

Des de la seva creació, la ha buscat un compromís pel progrés econòmic i social del territori i, amb aquest objectiu, ha acollit associacions, empreses, institucions i organitzacions de tots els àmbits. Gràcies a aquesta vocació, el moviment de la plataforma es caracteritza per la transversalitat del seu abast.